قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل امور اقتصادی آذربایجان‌ شرقی جذب سرمایه‌گذاری، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازاریابی بین‌المللی را از جمله وظایف این اداره‌کل در ارتباط با اقتصاد مقاومتی خواند و از جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی در استان خبر داد.

جذب سرمایه خارجی ۷ میلیارد دلاری در آذربایجان‌ شرقی
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا حسینی  در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی عاشورا در تبریز اظهار داشت: ما در ابتدا سعی کردیم به توضیح چیستی اقتصاد مقاومتی و تبیین ابعاد مختلف آن پردازیم و توانستیم رتبه اول کشوری را در رابطه با موضوعات اقتصادی کسب کنیم.

وی به جذب ۷ میلیارد دلار سرمایه خارجی، اجرا و نظارت بر دولت الکترونیک، تکمیل سهام بنگاه های مشمول واگذاری، طراحی و استقرار خزانه‌داری الکترونیکی، پیاده‌سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده و طرح جامع مالیاتی، عملیاتی‌کردن مقررات و بهبود ۸ پله‌ای رتبه کشور در سهولت کسب و کار اشاره کرد.

حسینی جذب سرمایه‌گذاری، شناسایی و تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بازاریابی بین‌المللی را از جمله وظایف این اداره‌کل در ارتباط با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و از طراحی ۱۷۸ پروژه سرمایه‌گذاری، تهیه فیلم پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان و تهیه پاورپوینت اطلاعات اقتصادی استان خبر داد.

مدیرکل امور اقتصادی آذربایجان‌ شرقی اذعان داشت: عملکرد شاخص ما در قالب نیروگاه‌های سی اچ پی، راه‌اندازی نیروگاه کوچک در حد ۲۵ مگاوات است که ۱۰۰ مگاوات در حال اجرا بوده و بیش از ۳۰۰ مگاوات تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: در مجموع حدود ۲۲ جلسه، طرح ۲۳ موضوع، تصویب ۴۴ مصوبه ۱۹ موضوع حل‌شده و ۳۹ مصوبه کاملا اجرا شده است.

وی به ۳۵ مورد رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۱۲ هیئت از آلمان، چین، ترکیه آذربایجان و ایتالیا پذیرش کردیم؛ در سال ۹۴ برای ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان مجوز سرمایه‌گذاری اخذ کردیم و میزان سرمایه‌گذاری مصوب در سال‌جاری برای ۴ پروژه به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار بوده که در مهرماه ۴ میلیون و ۶۰۷ میلیون دلار مجوز سرمایه‌گذاری صادر شده است.

حسینی اذعان داشت: بر اساس ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس رتبه بهبود کسب و کار ما در کشور ۲۱ بوده و بین ۱۰ تا ۱۵ درحال نوسان است.

این مسئول تاکید کرد: در بحث پنجره واحد خدمات شهری و شهرداری مکلف است شیوه‌نامه اجرایی آن را تدوین کند؛ تعداد کل درخواست‌های اخذ مجوز در ۶ ماهه سال ۹۵،  نسبت به ۶ ماهه سال‌گذشته ۲۰۳ درصد رشد داشته است و در عرض سه ماه کلیه مجوزهای مرتبط با فضای کسب و کار از طریق پنجره واحد انجام خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.